Her finner du svar på ofte stilte spørsmål om distribusjon og levering:
Når kommer min leveranse?
Informasjon om TINE-varer
Distribusjon skjer i tidsrommet fra kl. 06:00 til kl. 22:00. TINE fastsetter leveringstidspunkt, frekvens og leveringsdager i samarbeid med din bedrift. Leveringsfrekvens settes i henhold til deres totale kjøp per år.
Vi gjør oppmerksom på at det kan oppstå forsinkelser ved dårlige værforhold og uforutsette hendelser.
Informasjon om handelsvarer (ikke TINE-varer)
Handelsvarer (som kaffe, egg, tørrvarer og liknende) har 2 dagers ledetid (tid fra bestilling til levering).
Hvor blir varene levert?
Varene blir levert på anvist plass på kjølerom eller annen avtalt plass.
Du som kunde forplikter deg til å sikre at kjølekjeden er ubrutt. Avvik fra dette skal avtales skriftlig. Adkomst til oppstillingsplass skal være slik at stor lastebil kan ta seg lovlig/sikkert fram og tilbake, og kunne parkere lovlig. Hindringer i trillegangen til anvist plass skal unngås. Mottaker er ansvarlig for brøyting /strøing når det er nødvendig. Leveringsforholdene skal tilfredsstille generelle HMS-krav.
Hvordan er leveringstilbud og hentetilbud i forbindelse med høytider og helligdager?
Ved høytider kan det forekomme endringer på ruter og ditt leveringstilbud grunnet større varevolum og helligdager.
Her kan du enkelt se din bedrifts leveringsinformasjon, eventuelle endringer og kansellerte leveringsdager i forbindelse med høytider.
Hvordan finner jeg følgeseddelen?
Du finner din følgeseddel inne på ordren din under Mine ordre. Under finner du en guide på hvordan finne din følgeseddel på 1-2-3!