Mann kjører TINE lastebil Mann kjører TINE lastebil

Informasjon om varelevering, bestillinger og endringer

Koronasituasjonen fører fortsatt til behov for smittereduserende tiltak og TINE holder seg kontinuerlig oppdatert på nye retningslinjer fra helsemyndighetene. Vi er mange i TINE som er på jobb for å sikre at melk og meieriprodukter kommer frem til deg.

 

Sist oppdatert 17. desember 2021 kl. 10:00

1. Jeg må sette min fastordre på pause inntil videre. Hva gjør jeg? 

Les hvordan du enkelt setter ditt abonnenment (fastordre) på pause her. Dersom du skulle ønske å få levert varer alikevel, kan du enkelt legge inn en engangsordre. 

 

2. Vi har fortsatt behov for varer, men ikke like mye som vanlig. Blir man belastet for gebyr ved små ordrer?

TINE har i sine standard salgs- og leveringsbetingelser krav til minsteordre og gebyr for minstelevering. Minsteordre opprettholdes i perioden fremover, men gebyr for minsteleveranser fjernes.
TINE har valgt å fjerne gebyret for minstelevering til alle våre kunder inntil videre. Vi forstår at enkelte kunder har mindre behov for varer, som igjen fører til mindre bestillinger. Ved å fjerne gebyret for minstelevering, sørger vi for at våre kunder kan få mindre leveringer uten merkostnad i tiden vi står i. Vi understreker igjen at minsteordren som vi har avtalt med den enkelte kunde opprettholdes.

 

3. Jeg abonnerer på Skolelyst®. Hva skjer om skolen midlertidig stenger eller ikke tar imot levering på grunn av koronasituasjonen?

Skolelyst®-abonnementer er aktive dersom ikke annet er avtalt med skoler og foresatte.

Vi oppfordrer skoler til å si fra med en gang det oppstår en situasjon med behov for å stoppe leveringer. Dette for at vi kan administrere levering til skolen og nå raskt ut med kommunikasjon til foresatte. Skolelyst®-abonnenter betaler kun for perioden elevene mottar produkter for, og vi tar oss av alt det administrative slik at den foresatte blir tilbakebetalt for produkter som eventuelt ikke blir mottatt, uten at de trenger å gjøre noe.

Skoler som blir rammet av karantene, eller av andre årsaker ikke får levering grunnet korona, får også tilbakebetalt.

Les om levering og tilbakebetaling på skolelyst.no

 

4. Mitt barn bruker TINE M&D, hva skjer nå?

M&D fungerer som vanlig og automatene fylles kontinuerlig opp med nye produkter, såfremt ikke annet er avtalt med skolen.
For å sikre trygg bruk av M&D, har vi utstyrt alle våre automater med desinfiserende middel samt skilting som oppfordrer til bruk av dette både før og etter man har handlet fra en M&D-automat.

For å begrense trengsel og kontakt i køen har vi egne oppmerkinger på gulvet som markerer at elevene skal holde 1 meters avstand.

Midlertidig stengt M&D-automat

Dersom skolen har besluttet å midlertidig stenge M&D-automatene, skal det være avtalt med TINE slik at vi får gjort nødvendige tiltak. Informasjon om midlertidig stengt automat blir kommunisert til kundene det gjelder via e-post. De blir også varslet når automatene gjenåpner.
Klippekortene som brukes for å hente ut produkter har ingen utløpsdato og kan fint brukes igjen når automatene gjenåpner.



Er det noe du lurer på eller ikke fikk svar på? Ta kontakt med oss på chat (nederst på nettsiden), telefon eller e-post så hjelper vi deg gjerne :)