Her er alt du trenger å vite om reklamasjoner
Det er ulike årsaker til at man må lage en reklamasjon. Det kan for eksempel være kort holdbarhetsdato eller kvalitetsfeil på varer, eller at varer ikke blir levert.
Slik melder du inn en reklamasjon
Følg disse stegene for å melde inn en reklamasjon:
1. Gå til Min konto og deretter Mine ordre
2. Finn ordren du ønsker å melde reklamasjon på og trykk Se ordre
3. Trykk på Reklamasjon øverst til høyre
4. Fyll inn informasjonen i reklamasjonsskjemaet som åpner seg, og send inn når du er ferdig. Du kan legge ved bilde av produktet (under "last opp en fil") hvis ønskelig.
5. Du finner oversikt over alle dine reklamasjoner og kan sjekke status på nåværende reklamasjon under Mine reklamasjoner (Min konto > Mine reklamasjoner). Det kan ta opptil 10 minutter fra saken er innsendt til den dukker opp her.
Vær oppmerksom på at reklamasjonsfristen er på 24 timer.


Dette behøver vi å vite ved manko/varer som ikke er levert
Dersom varen er oppført på følgeseddelen din, men ikke har blitt levert, er det viktig å følge disse punktene ved innmelding av reklamasjon:
- Velg produktet det gjelder for
- Velg årsak / grunn
- Velg antall (i stk)
Lekkasje, kvalitetsfeil og kort holdbarhet
Har du fått varer som har lekkasje, avvikende smak/konsistens eller kort holdbarhet - følg disse punktene ved innmelding av en reklamasjon:
- Velg produktet det gjelder for
- Velg årsak / grunn
- Antall (i stk)
- Holdbarhetsdato
- Produksjonsnummer
Varer som ikke er levert eller fakturert
Dersom varen er oppført på følgeseddel under "varer ikke levert" betyr det at varen er strøket og ikke fakturert. Du trenger derfor ikke å melde inn dette som en reklamasjon.
Dersom varen ikke er registrert på følgeseddel er den ikke registrert ved bestilling.